Simone van Trojen

Simone van Trojen

Mode

LaDress

Founder

2006

Simone van Trojen, oprichtster van het vrouwenmodemerk LaDress, heeft van haar droom werkelijkheid gemaakt door het ontwikkelen van ‘het perfecte jurkje’.

LaDress

In 2006 besloot Simone van Trojen het roer om te gooien en startte ze haar eigen bedrijf; LaDress. LaDress is een kledingmerk voor vrouwen, waarbij ‘het perfecte jurkje’ voor iedere gelegenheid centraal staat.

Simone van Trojen is naast ondernemer ook moeder van twee kinderen. Ze heeft jarenlang naar het perfecte multifunctionele jurkje gezocht om te kunnen voldoen aan haar verschillende rollen als moeder, echtgenote, ondernemer en actief sociaal leven. Haar zoektocht leidde uiteindelijk tot de oprichting van LaDress, waarmee ze haar droomjurk kon creëren.

Voordat ze de beslissing had genomen om haar eigen bedrijf op te richten, was Simone van Trojen fiscaal jurist. Daarna stapte ze over naar een commerciële functie bij Endemol.

Elegance to every woman

Het doel van LaDress is om de perfecte outfit te creëren voor iedere gelegenheid. Simone van Trojen startte het bedrijf vanuit haar eigen huis en bood aanvankelijk alleen een jurkje aan in vier verschillende kleuren via haar online platform. In de loop der tijd is LaDress uitgegroeid tot een bekend en veelzijdig label en wordt het tegenwoordig ook verkocht in de LaDress Boutique in Amsterdam en via afspraak in de Showroom op het hoofdkantoor van het bedrijf.

Samen met haar team richt Simone van Trojen zich op het creëren van wasbare, kreukvrije couture met de perfecte pasvorm, om ‘elegance to every woman’ te bieden. Simone van Trojen: “Ik ben misschien wat perfectionistisch, maar dat heeft me wel ver gebracht. Ik leg de lat hoog, en beetje stress kan goed zijn om een stap verder te komen, maar de balans moet goed zijn.” Naast perfectie staat imperfectie. “Ook imperfectie vind ik iets moois, want iedereen voelt zich wel eens onzeker. Door je kwetsbaar op te stellen, blijf je jezelf ontwikkelen.”

De kern van LaDress

Simone van Trojen heeft als doel vrouwen te helpen zich mooi en zelfverzekerd te voelen. De collectie bestaat voornamelijk uit stijlen die het hele jaar door gedragen kunnen worden, met aanvullingen voor specifieke gelegenheden zoals feestjurken in december en een beach collectie in de zomer. Bij LaDress staan de accenten op de taille en de lengte van de jurken, wat ze kenmerkend maakt. “We houden rekening met de gemiddelde grootte van de Nederlandse vrouw en bieden jurken aan die flatterend zijn voor een brede range van maten.”

Van webshop naar fysieke winkels

In eerste instantie was LaDress alleen verkrijgbaar via de webshop, maar in 2016 opende Van Trojen haar eerste fysieke winkel in Amsterdam. Na een snelle groei moest LaDress in 2019 echter reorganiseren. Dit zorgde voor het terugschroeven van het aantal fashionitems en eigen verkooppunten, terwijl de verkoop via derden juist meer aandacht kreeg. “Door de groei waren er teveel verschillende producten. Dat paste niet meer bij ons. Alles is nu iets kleiner, en daardoor beter in balans. Zo kan ik mij ook blijven richten op de kern van LaDress.”